

Tworzenie gry Roguelike - devlog 1
data dodania: 08 sierpnia 2022 | z serii: Devlog
Od dłuższego czasu chciałem stworzyć grę typu roguelike/roguelite i w końcu się za to zabrałem. Zobacz, jak przebiega proces tworzenia gry roguelike/roguelite.
spis treści:
Wstęp
Devlog
Zakończenie
Wstęp
Zatem główny pomysł na grę jest taki, by stworzyć roguelike top-down shooter'a, w którym zbierasz power up'y, itemki, bronie itp., pokonujesz bossów, a wyróżniającą rzeczą ma być to, że zwiedzasz dwa lochy jednocześnie i co jakiś czas losowo zmieniasz się między nimi. Ok, może nie jest to najlepsze wytłumaczenie ale po kilku wpisach z tworzenia tej gry załapiecie o co chodzi.
Devlog
Poruszanie zrobione, czas na system walki. Zaplanowałem to tak, by gracz po prostu strzelał do przeciwników. Stwierdziłem, że fajnie by było, jakby jakaś postać strzelała tylko w 4 strony mniej więcej tak jak w "The Binding of Isaac", do czego właśnie potrzebowałem obliczać czy punkt leży w trójkącie i dodałem to do gry.
Na razie mamy sterowanie i strzelanie więc dodałem coś, do czego można strzelać oraz zmieniłem kolor gracza, by wyróżniał się z tłumu na razie nieruszających się przeciwników.
Po przeciwnikach dodałem animacje przechodzenia przez pokoje i była to chyba najfajniejsza rzecz, jaką zrobiłem do tej pory w tym projekcie. Zrobiłem to tak, że stworzyłem 4 animacje przemieszczania się kamery i podpiąłem je do 4 drzwi. Efekt możecie zobaczyć poniżej.
Fajne, co nie, ale czegoś tu brakuje... grafiki! Próbowałem coś narysować, lecz wyszło całkiem okropnie, więc stwierdziłem, że nie będę eksperymentować i po prostu zrobię coś, co mi w miarę wychodzi, czyli prosty pixel art. więc rysowałem, aż w końcu coś wyszło. Samo wymyślanie jednej postaci i robienie na szybko kilku animacji zajęło mi tyle samo o ile nie więcej czasu niż robienie wszystkich rzeczy opisanych do tej pory... to znaczy, że projekt może zająć dużo dłużej, niż planowałem, ale podjąłem się tego projektu, więc jakoś go skończę. (Swoją drogą piszcie, co sądzicie o animacjach i dajcie znać co można w nich poprawić)
Żeby tego było mało, dodawanie animacji było okropne i tu porada dla wszystkich na przyszłość nie bawcie się z animatorem i robieniem animator.SetBool() lub tego typu rzeczy tylko od razu róbcie animator.Play() zaoszczędzi wam to dużo czasu i nerwów.
Pomimo dodania tego wszystkiego uważałem, że to wciąż za mało do pokazania więc stwierdziłem, że dodam jeszcze jedną mały future, losową generację pokoi. Raz już zrobiłem coś takiego, więc powinno być łatwo tak? Otóż nie. Po zmienieniu lekko rodzaju generowanego pokoju wszystko zaczęło się psuć od niegenerowania się niczego, po problemy z generacją drzwi, aż po generowanie się pokoi za blisko siebie i na sobie. Na szczęście w końcu się udało.
Zakończenie